مقالات تجارت الکترونیک

یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

اولین قدم در بررسی یک موضوع داشتن تعریفی مناسب از آن می باشد. با توجه به جوان بودن رشته فناوری اطلاعات و علی الخصوص تجارت الکترونیک هنوز تعریف دقیق و جامعی برای آن مشخص نشده است و در حال حاضر هر کس از دیدگاه خود به مساله روی آورده است. ابتدا با برخی …

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹

چکیده: هرچند از توجه ویژه به مفهوم وفاداری مشتریان در مباحث بازاریابی چندین دهه می گذرد، با این حال، طراحی، تبیین و اعتبارسنجی تجربی مدل وفاداری پایدار در بافت تجارت الکترونیکی، به ویژه خرده فروشی های الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. …

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹

چکیده: نقش برندها، برندگذاری و عوامل فنی وب سایت در اقتصاد امروزی که به صورت جهانی و دیجیتالی درآمده، توجه قابل ملاحظه ای را به خود جلب کرده است. شرکت های امروزی کاملا با تمام عناصر کسب و کار آمیخته شده اند که از جمله آن عناصر، وب سایت ها می باشند. …

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹

چکیده: امروزه با تحولات تجارت‌الکترونیکی، هدف نهایی خرده‌فروشی‌های‌الکترونیکی ارتقای تجربه-مشتریان است. هدف پژوهش حاضر نیز شناسایی و بررسی عوامل تأثیرگذار بر تجربه‌مشتریان در خرده‌فروشی‌های‌الکترونیکی ایران است. لذا در این …

یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹

چکیده: "اهمیت و ضرورت تحقیق در این پژوهش به کارگیری تجارت الکترونیک به عنوان ایجادوب سایت برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات،حفظ روابط و انجامتعاملات با استفاده از شبکه‌های الکترونیکی تعریف شده است(زواس،1996). برای اندزهگیری روایی …

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹

چکیده مقاله: به کارگیری تجارت الکترونیکی در حال حاضر یکی از مباحث داغ دنیای تجارت و اقتصاد می باشد. علت علاقه به این امر در مزایای فراوان آن است که با حذف محدودیت زمانی و مکانی، کارایی و بهره وری را در کل سیستم اقتصادی بالا برده است. پژوهش حاضر با …

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹

برگزیده ای از مصاحبه های ۱۰ بنیانگذار موفق فروشگاه های اینترنتی(تجارت الکترونیکی) اگر واقعا قصد وارد شدن به عرصه تجارت الکترونیکی را دارید یا اینکه در حال حاضر به این عرصه وارد شده اید، بهترین پیشنهاد این است که از تجربیات آن دسته از افراد که …

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹

چکیده مقاله: توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر گسترده ای در فرآیندهای تجاری بوجود آورده است و اینترنت بعنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته، اما بسیاری از …

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹

چکیده: تجارت الکترونیک شامل گستره وسیعی از فعالیت های تجاری اینترنتی در زمینه محصولات و خدمات مختلف است. توسعه این نوع تجارت در فروشگاه های مجازی در کشور، گسترش جرایم رایانه ای را به دنبال داشته است. با گسترش و رشد جرایم در حوزه تجارت …

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹

 ارتباطات الکترونیک بین موسسات تجاری چیز تازه‌ای نیست، بلکه سالها به شکل تبادل الکترونیکی اطلاعات (EDI=Electronic Data Interchange) که توسط شبکه‌ها(VAN=value added networks) پشتیبانی می‌شدند و از طریق خطوط تلفن اختصاصی عمل می‌کردند، وجود داشته …