رشد ۲۰۶ درصدی حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه ۱۴۰۱

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام‌کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه در این حوزه شده و منابعی که برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده نسبت به بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش از سازمان برنامه و بودجه کشور، در لایحه بودجه سال آینده برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش خدمات زیربنایی کسب و کارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال هشتش هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال منابع دیده شده که این رقم نسبت به بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۶ درصد رشد دارد.

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، با اختصاص این منابع در سال آینده اهداف مهمی از جمله ۲.۵ برابر شدن مجتمع‌های فنی اقتصاد دیجیتال در استان‌ها محقق شده و تعداد کسب و کارهای نوین مستقر در پارک‌های علمی و فن‌آوری و مراکز توسعه استان‌ها هم بیش از ۲.۲ برابر خواهد شد.

همچنین، با توجه به اهمیت شبکه ملی اطلاعات در رشد پایدار اقتصاد دیجیتال، منابع این بخش هم با رشد ۱۷۲ درصدی ۷۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال تعیین شده است.

البته برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار هم احکام خوبی در تبصره‌ها آمده است که از جمله این موارد می‌توان به تاکید استفاده از فروش اموال مازاد وزارت ارتباطات و صندوق پیشرفت و عدالت برای تکمیل این شبکه زیرساختی اشاره کرد.

به‌علاوه، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات زیرساختی پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات از طریق سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی توسعه و تکمیل ارائه خدمات دولت هوشمند از طریق مدیریت یکپارچه و تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار توسعه دولت الکترونیک و رشد ارزش افزوده بخش از طریق ارائه  ICT ، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش خدمات زیربنایی کسب وکارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال، IT ، حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای جدید مبتنی بر  توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه، کاهش شکاف دیجیتالی و ایجاد عدالت بین مناطق کشور از طریق فراهم سازی دسترسی نقاط روستایی به پهن باند، بهبود سرعت و کیفیت پهن باند از طریق توسعه ظرفیت‌ها و استفاده بهینه و اقتصادی از منابع کمیاب در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.