پژوهش حاضر باهدف شناسایی راهبردها، موانع و بسترهای تحول دیجیتال در فروشگاههای زنجیرهای شهروند ایران انجام شد. نوع پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ نوع داده کیفی، به لحاظ نوع پارادایم عملگرا و به لحاظ نوع ماهیت، تحلیل محتوای کیفی با رویکرد داده بنیاد (گرندد تئوری) بود. جامعه آماری شامل خبرگان نظری (اساتید دانشگاه رشته بازرگانی) و تجربی (مسئولین ذیربط فروشگاههای زنجیرهای شهروند) بودند که با توجه به اصل اشباع و روش نمونهگیری هدفمند 20 مصاحبهشونده انتخاب شدند. روش گرداوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که روایی و پایایی ابزار بررسی و تائید شد. روش تحلیل دادهها شامل تحلیل مضامین با نرمافزار Maxqda-V18 بود. یافتهها نشان داد راهبردها شامل فناوریهای دیجیتال و نرمافزارها، بهبود خدمات به مشتریان و فرهنگسازمانی است؛ بسترها شامل دیجیتالی سازی فرآیندها و تحلیل کیفیت خدمات لجستیک است؛ و درنهایت موانع مدل شامل کمبود منابع مالی، مقاومت فرهنگی و سازمانی و کمبود مهارتهای فنی است.
برای دانلود مقاله کامل، اینجا کلیک نمایید.