شناسایی راهبردها، موانع و بسترهای پیاده‌سازی تحول دیجیتال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند ایران

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۴

چکیده:

پژوهش حاضر باهدف شناسایی راهبردها، موانع و بسترهای تحول دیجیتال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند ایران انجام شد. نوع پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ نوع داده کیفی، به لحاظ نوع پارادایم عمل‌گرا و به لحاظ نوع ماهیت، تحلیل محتوای کیفی با رویکرد داده بنیاد (گرندد تئوری) بود. جامعه آماری شامل خبرگان نظری (اساتید دانشگاه رشته بازرگانی) و تجربی (مسئولین ذی‌ربط فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند) بودند که با توجه به اصل اشباع و روش نمونه‌گیری هدفمند 20 مصاحبه‌شونده انتخاب شدند. روش گرداوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که روایی و پایایی ابزار بررسی و تائید شد. روش ‌تحلیل داده­ها شامل تحلیل مضامین با نرم‌افزار Maxqda-V18 بود. یافته­ها نشان داد راهبردها شامل فناوری‌های دیجیتال و نرم‌افزارها، بهبود خدمات به مشتریان و فرهنگ‌سازمانی است؛ بسترها شامل دیجیتالی سازی فرآیندها و تحلیل کیفیت خدمات لجستیک است؛ و درنهایت موانع مدل شامل کمبود منابع مالی، مقاومت فرهنگی و سازمانی و کمبود مهارت‌های فنی است.

برای دانلود مقاله کامل، اینجا کلیک نمایید.

https://doi.org/10.61838/kman.jpdot.2.2.12

نویسنده: دکتر سیدرضا هادیان فر، دکتر محمد ملکی نیا، دکتر مهران خلج، دکتر اشرف شاه منصوری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.