شناسایی عوامل تاثیرگذار بر خرده فروشی آنلاین در کانال های الکترونیکی فروشگاه های زنجیره ای شهروند

چکیده

این تحقیق به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر خرده فروشی آنلاین در کانال­های الکترونیکی فروشگاه­های زنجیره­ای شهروند پرداخته است. داده‌های متغیرهای مورد مطالعه از طریق نظرسنجی آنلاین از مشتریان فروشگاه­های زنجیره­ای شهروند گردآوری شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس آنوا از نرم­افزار spss نسخه 26 انجام پذیرفت. بر اساس تحلیل آماری نتایج در سطح خطای پنج درصد نشان داد: 220 نفر در این تحقیق شرکت نمودند، مشتریان هنگام خرید آنلاین، از گوشی هوشمند 95 نفر، لب تاب 28 نفر، کامپیوتر 32 نفر، تبلت 54 نفر، نت بوک 2، تلویزیون دارای اینترنت 4 و سایر موارد 5 نفر استفاده نمودند. مشتریان برای خریدهای آنلاین خود از فروشگاه­های زنجیره­ای شهروند، عامل هزینه خرید حدود 32.73 درصد بیشترین علت تاثیرگذار و ارتباط با عوامل فروش با 12.73 درصد کمترین عامل تاثیرگذار بر خرید آنلاین را ذکر نموده­اند. از پاسخ­های مشتریان فروشگاه های زنجیره­ای 4 مولفه کاربردی استخراج شد که هر 4 مولفه خود به زیرمجموعه­هایی تقسیم شده­اند: 1. مفید بودن (کیفیت اطلاعات، اعتماد و زمان پاسخدهی)، 2. سهولت استفاده (دسترسی و سهولت درک)، 3. سرگرمی (عملیات بصری، جاذبه بصری و نوآوری)، 4. رابطه مکمل (جذابیت، تکامل انلاین و مزیت نسبی).

کلید واژگان: خرده فروشی آنلاین، کانال­های الکترونیکی، فروشگاه زنجیره ای شهروند.

برای دانلود اصل مقاله کامل اینجا کلیک فرمایید.

نویسنده: سیدرضا هادیان فر (نویسنده مسئول) - دکتر محمدعلی نسیمی(استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تنکابن)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.