کارکنان فناوری اطلاعات هوش مصنوعی مولد را تهدیدی جدی برای حرفه خود می‌دانند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲

به گفته ایوانتی، در حالی که بسیاری از کارکنان فناوری اطلاعات مزایای بهره‌وری هوش مصنوعی را می‌بینند، 56 درصد معتقدند که به کارفرمایان بیشتر از کارمندان سود می‌رساند.

به گفته ایوانتی، در حالی که بسیاری از کارکنان فناوری اطلاعات مزایای بهره‌وری هوش مصنوعی را می‌بینند، 56 درصد معتقدند که به کارفرمایان بیشتر از کارمندان سود می‌رساند.

علاوه بر این، 63 درصد نگران هستند که ابزارهای هوش مصنوعی مولد ممکن است در پنج سال آینده شغل خود را در مقایسه با 44 درصد از کارکنان اداری کار خود را آغاز کنند. جالب اینجاست که وقتی کارمندان اداری برای مشکلی به فناوری اطلاعات نیاز دارند، ترجیح می‌دهند یک انسان در طرف دیگر داشته باشند و به حجم کاری فناوری اطلاعات می‌افزایند.

وقتی در مورد استفاده از چت بات/اتوماسیونی که به اندازه استفاده از انسان مفید است، سؤال شد، 58 درصد همچنان تعامل انسانی را ترجیح می‌دهند. به طور خلاصه، متخصصان و کارمندان فناوری اطلاعات هنوز کاملاً با هوش مصنوعی فروخته نشده اند، بنابراین این وظیفه مدیران است که به ترس کارمندان خود رسیدگی کنند و منابع را برای پیشرفت DEX (تجربه کارمندان دیجیتال) اختصاص دهند.

این گزارش نشان داد که اقدامات ناکافی DEX بسیار بیشتر از یک مشکل فنی برای کارکنان دانش است:

•    78 درصد می‌گویند که با ابزارهای مختلف می‌توانند بهره وری بیشتری داشته باشند.
•    57 درصد حداقل هر هفته در هنگام استفاده از فناوری محل کار، اصطکاک جدی را گزارش کردند.
•    17 درصد یا به دلیل فناوری ضعیف ترک کرده اند یا به آن فکر می کنند - و این رقم برای Gen Z تقریبا 2 برابر بیشتر است.
•    61 درصد می‌گویند تجربیات منفی فناوری بر روحیه تأثیر می‌گذارد.

جف ابوت، مدیر عامل ایوانتی، گفت: «سازمان‌ها در سطح جهانی با نحوه بهینه‌سازی DEX برای کل نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کنند. بهترین سازمان‌های در کلاس، DEX را ابزاری قدرتمند برای بهبود دسترسی، حفظ کارکنان و امنیت سازمان خود می‌دانند. با این حال، با پیشرفت سریع هوش مصنوعی و اتوماسیون، فرصت واقعی DEX برای سازمان‌ها است که بهره‌وری، سرعت و خلق ارزش کارکنان را با بهترین پلتفرم راه‌حل فناوری اطلاعات افزایش دهند.

قابل ذکر است، متخصصان فناوری اطلاعات که وظیفه اجرای DEX در سازمان را بر عهده دارند، همیشه از مزایای آن بهره نمی‌برند.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق متخصصان فناوری اطلاعات (84٪) می‌خواهند حداقل در برخی مواقع از راه دور به کار خود ادامه دهند، در مقایسه با سایر کارمندان اداری، به طور قابل توجهی با احتمال بیشتری طیف وسیعی از مشکلات فناوری را در محل کار تجربه می‌کنند.

85 درصد از کارکنان فناوری اطلاعات حداقل بخشی از هفته خود را در خانه می‌گذرانند، با این حال 27 درصد می‌گویند که ابزارهای فناوری آنها هنگام کار از راه دور کارآمد نیستند.

39% تعداد زیادی ورود به سیستم را گزارش می‌کنند، 47% اعلان‌های دیجیتالی بسیار زیاد و 42% بسیاری از ابزارها/پلتفرم‌های مورد نیاز را به‌عنوان یک مشکل فنی در محل کار گزارش می‌دهند.

از هر پنج یک نفر می‌گویند که دید کاملی از برنامه‌های محل کار کارمندان ندارند.

منبع: helpnetsecurity
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.