چکیده
این تحقیق به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر خرده فروشی آنلاین در کانالهای الکترونیکی فروشگاههای زنجیرهای شهروند پرداخته است. دادههای متغیرهای مورد مطالعه از طریق نظرسنجی آنلاین از مشتریان فروشگاههای زنجیرهای شهروند گردآوری شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس آنوا از نرمافزار spss نسخه 26 انجام پذیرفت. بر اساس تحلیل آماری نتایج در سطح خطای پنج درصد نشان داد: 220 نفر در این تحقیق شرکت نمودند، مشتریان هنگام خرید آنلاین، از گوشی هوشمند 95 نفر، لب تاب 28 نفر، کامپیوتر 32 نفر، تبلت 54 نفر، نت بوک 2، تلویزیون دارای اینترنت 4 و سایر موارد 5 نفر استفاده نمودند. مشتریان برای خریدهای آنلاین خود از فروشگاههای زنجیرهای شهروند، عامل هزینه خرید حدود 32.73 درصد بیشترین علت تاثیرگذار و ارتباط با عوامل فروش با 12.73 درصد کمترین عامل تاثیرگذار بر خرید آنلاین را ذکر نمودهاند. از پاسخهای مشتریان فروشگاه های زنجیرهای 4 مولفه کاربردی استخراج شد که هر 4 مولفه خود به زیرمجموعههایی تقسیم شدهاند: 1. مفید بودن (کیفیت اطلاعات، اعتماد و زمان پاسخدهی)، 2. سهولت استفاده (دسترسی و سهولت درک)، 3. سرگرمی (عملیات بصری، جاذبه بصری و نوآوری)، 4. رابطه مکمل (جذابیت، تکامل انلاین و مزیت نسبی).
کلید واژگان: خرده فروشی آنلاین، کانالهای الکترونیکی، فروشگاه زنجیره ای شهروند.
برای دانلود اصل مقاله کامل اینجا کلیک فرمایید.