تاثیر راهکارهای بازاریابی و فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک بر بهبود وضعیت کسب و کارها در شرایط کرونا

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹

چکیده مقاله:

توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر گسترده ای در فرآیندهای تجاری بوجود آورده است و اینترنت بعنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته، اما بسیاری از شرکتها در زمینه چگونگی استفاده از روشهای گوناگون بازاریابی و فروش اینترنتی و تجارت الکترونیکی و تاثیرات آن در وضعیت شرکتها در شرایط بحرانی مانند کرونا از آگاهی لازم برخودار نیستند. این مقاله با نگاه کلی به تعاریف و اصول بازاریابی و فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک، مزایا و معایب آنها، در صدد سوق دادن شرکتها و موسسات به استفاده از این نوع بازاریابی و کسب و کار برآمده است. نتایج این بررسی حاکی از آن است که در عصر رقابتی و شرایط بحرانی(کرونایی) امروز این نوع بازاریابی و تجارت بعنوان یک عامل راهبردی و مزیت رقابتی، در رشد فروش و افزایش سهم بازار داخلی و خارجی به شرکتهای ایرانی کمک شایانی نموده است و چنانچه شرکتهای ایرانی در بکارگیری از این نوع تکنولوژی، با اصول مشروحه در مقاله مباردت ورزند شاهد صرفه جویی در وقت و هزینه زیاد و همچنین بهبود وضعیت شرکتها در شرایط کرونایی خواهیم بود.

برای دانلود مقاله کامل به لینک منبع مراجعه فرمایید.

نویسنده: سیدرضا موسوی و معصومه کرباسی
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.